tiistai 16. helmikuuta 2016

32. Uusinta

 - Moikka, pääsetkö kohta töistä?
 - Oon juuri sulkemassa kassaa.
- Lähetkö kuntosalille mun kanssa?
- Vaikka. Ei mulla oo muutakaan tekemistä tänään.
 - Mä vaihan äkkiä vaatteet ja syön jotain niin lähetään sitten.
 - Joko sait tietää, että pääsitkö kirjoituksista läpi?
- Joo. Pääsin kaikista. Eli valmistun kyllä, Minea naurahti.
 - Hieno juttu. Ootko miettiny, että mihin haet opiskelemaan?
- En mä aio hakee opiskelemaan. Musta on tosi kiva työskennellä täällä.

***

 - Ootko sä tulossa niihin häihin ensi viikolla?
 - Tietenkin, mä olen morsiusneito.
- Oikeesti? 
- Tietysti. Sarah on mun paras ystävä.
- Tuutko mun kyydissä?
- Ootko säkin menossa?
- Tietenkin, Matt on mun paras ystävä, Andy matki ja sai Minean nauramaan.
 - Mä jään porukoille yöks jos siellä menee myöhään. Säkin voit tulla jos haluut, Andy ehdotti.
- Oikeesti? Olisko se okei sun perheelle?
- Tietty, mehän ollaan perhetuttui.

***

 - Vieläkö? Lähdetään jo, Minea valitti kun Andy käveli uuden laitteen luokse.
- Eihän me vasta kun lämmitelty.
- Se oli tarpeeksi. Mulla on nälkä, Minea sanoi näpläten samalla kännykkäänsä.
- No okei. Käydään jossain syömässä ennen kuin heitän sut kotiin.

***

 Minea katseli haikeana kun hänen paras ystävänsä lausui vihkivalan ja pujotti sormuksen miehensä sormeen. Hänestä tuntui kuin huoleton nuoruus olisi väistymässä sivuun heistä ensimmäisen mennessä naimisiin.
 Sarah sai unelmiensa prinssin niin kuin oli jo teininä päättänyt. Saisiko hän koskaan?
Häät olivat kauniit ja tuore aviopari oli täydellinen.

***

 Minea oli vetäytynyt sivummalle kun muut menivät tanssimaan. Hän katseli kuinka kaikki pariskunnat nojailivat toisiaan vasten ja loivat hempeitä katseita toisilleen.
- Mitä sä täällä teet? Tuu tonne meidän kanssa, Andy tuli sanomaan kun huomasi Minean erkaantuneen porukasta.
- Mä tarvin vähän tilaa hengittää, Minea vastasi ja käveli kohti vihkikaarta.
 Minea pysähtyi kun kuuli Andyn askeleet perässään.
- Aina sä erkaannut häissä, Andy totesi.
 - Nää on toiset häät missä me molemmat ollaan, Minea sanoi.
- Silti, Andy vastasi.
 - Ja aina sä seuraat, etkä anna mun olla rauhassa.
 - Et sä oikeasti halua olla rauhassa.
- Miten niin? Minea hätkähti.
 - Taidat tietää, Andy sanoi ja nojautui Mineaa vasten ja suuteli tätä pitkästä aikaa.
- Andy?
- Mulla on ollut sua niin ikävä, mies sanoi ja veti Minean syliinsä.
 - Mehän nähään joka viikko, Minea henkäisi ja irtautui miehestä katsoakseen tätä silmiin.
- Se onkin niin turhauttavaa. Miksi sä pidät mut käden mitan päästä itsestäsi?
- Sä et halunnut mua! Minea parahti.
 - Siinä sä olet niin väärässä, Andy sanoi ja veti Minean taas lähelleen.
 - Täällähän sä olet!
 - Gröhöm.
 - On yhteiskuvan aika, Julia ilmoitti.
 - Mä tuun kohta. Mee sä edeltä, Minea vastasi.
- Entäs nyt? Minea kysyi hämmentyneenä kun Julia poistui.
- Jutellaan siitä illalla kun mennään meille, Andy vastasi.
- Ehkä niin on parasta, Minea tuumi.

***

 - Minea hymyile, tuohan on enemmänkin irvistys, Ethan kommentoi kuvauspaikalla.
Ethan sai vastaukseksi irvistyksen.
 - Kaasosta ja bestmanista myös yhteiskuva, Sarah ilmoitti ja Minea säpsähti kun Andy asteli hänen luokseen.
- Pelkäättekö te toisianne? Menkää nyt vähän lähemmäs toisianne, Ethan taas kommentoi.
- Ethan, ole hiljaa! Minea tiuskaisi.

***

 - On niin ihmeellistä, että te Mattin kanssa menitte oikeasti naimisiin. Tuntuu kuin siitä olisi niin vähän aikaa kun me koulussa vakoiltiin häntä.
- Älä muuta sano. Aika menee niin nopeasti.
- Pitäisiköhän munkin mennä naimisiin? Andy totesi ääneen.
- Mitä? miehet hänen vieressään älähtivät.

~


3 kommenttia:

  1. Ite en oo koskaan järjestäny häitä Sims 4:ssa. Ootko ite suunnitellu ton hääpaikan? :) Tosi nättiä!

    VastaaPoista
  2. Ehkä Minea ja Andy tulevat vielä joskus olemaan ihan virallisesti yhdessä ja ehkä he myös menevät naimisiin! Ainakin Andy viimeisen kuvan perusteella tuumii sitä. Osa oli kiva ja juhlapaikka tosi nätin näköinen. :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille kommenteista. :) En rakentanu hääpaikkaa ite vaan latasin sen sielt galleriasta. Ja mikään ei oo niin rasittavaa kun häiden suunnittelu. Kaikki simit juoksee eripaikkoihin ja kukaan ei istu aloillaan ja ne vaihtaa paikkaa satakertaa. Meinas jo hermot mennä tätä tehdessä, joten ei näy kaikkia vieraita osassa. >:D

    VastaaPoista